Produk untuk jualan

rumput napier india

BROODER (INDUK PALSU)

himpunan kisah dari 2007

HALAMAN

10/5/10

ALAT PENETASAN TELUR AYAM,ITIK , ANGSA DAN LAIN2 UNGGAS



KENAL PASTI MASALAH THERMOSTAT

Hari ni aku nak share sikit tentang masalah mesin eram telur yg biasa menyerang para pembeli tak kira dari siapa yg membuatnya. sama ada dari dalam Malaysia atau pun dari luar negara.

masalah yg aku jumpa setakat da nak masuk 3 tahun ni mmg pelbagai, antaranya yg aku nak share ialah:

1) suhu naik mendadak kemudian tidak ada tanda2 untuk berhenti (atau mentol terpadam)
kalau padam pun mentol akan lambat nak ON/terpasang semula.

>>> PUNCANYA : Thermostat rosak

>>> PENYELESAIAN : Tukar Thermostat lain.

kaedah nak kenal pasti masalah Thermostat mudah jer. kepada mereka2 yg berminat nak tahu. nanti aku cuba bukukan segala yg aku tahu.

selain dari masalah dari kilang yg menyebabkan Thermostat tadi rosak, Punca dari pemusingan / adjust TER-lampau kerap pun jadi salah satu sebab rosak nya Thermostat tadi. Maklum la selagi tak dapat suhu yg sesuai kita akan pulas dan laraskan mengikut suhu yg kita nak, maka berlaku la kerosakan pada Thermostat tadi.

bila da takda bunyi 'Tik' bila kita putarkan Thermostat tadi, tak yah la duk cari salah lain. sah sah la Thermostat tadi dah kong . harus di tukar saja :)

1 comment:

  1. biasanya bunyi tik tu pd suhu berapa?

    ReplyDelete

terima kasih di atas komen anda :)

 

2009 ·zali agro farm by TNB